close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מניעת התפרצות אקנה בפנים

מערכת שורשב חשוון, תשפד17/10/2023

בעוד שהמבנה הגנטי והתנודות ההורמונליות של האדם יכולים לשחק תפקיד בהתפתחות אקנה, שמירה על משטר טיפוח המותאם לצרכים הספציפיים יכולה לעשות הבדל גדול

תגיות:
צילום: freepik

אקנה, אחת ממחלות העור המוכרות ביותר אצל צעירים ומבוגרים כאחד, יכולה להיות גם כואבת וגם מכה משמעותית להערכה העצמית של האדם. היא באה לידי ביטוי בצורה של פצעונים, נקודות שחורות וציסטות, בעיקר על הפנים, אבל גם על הגב, החזה והכתפיים. כיצד ניתן למנוע אותה? הכנו לכם את כל המידע.

חשיבות שגרת הניקיון הקבועה
שמירה על שגרת ניקיון עקבית היא הכרחית למניעת אקנה. פעולות הניקיון מבטיחות שהעור שלכם יישאר נקי מעודפי שמנים, לכלוך וזיהומים אחרים שעלולים לסתום את הנקבוביות ולהוביל להתפרצויות. יש לנקות את הפנים פעמיים ביום, בבוקר

ולפני השינה, הדבר מונע הצטברות שמן ומסיר זיהומים שעלולים להתיישב על העור במהלך היום. שילוב של פילינג עדין פעמיים בשבוע יכול להסיר תאי עור מתים, לאפשר לעור לנשום טוב יותר ולהפחית את הסיכויים לנקבוביות סתומות.

טיפים לשגרת ניקוי יעילה
בשמירה על כמה טיפים, ניתן לייעל במידה רבה את השמירה על עור הפנים מפני התפרצות אקנה:

  • בין אם העור שלכם שמן, יבש או מעורב, חיוני להשתמש במוצרים המתאימים במיוחד לסוג העור. הפעולה מבטיחה שהעור נקי משומנים מצד אחד, אך גם לא לח מידי, שני מצבים שיכולים לעורר התפרצויות. לדוגמה, לחברת חוה זינגבוים מוצרים איכותיים במיוחד המותאמים לאקלים הישראלי ומגוון רחב במיוחד ממנו ניתן לבחור.
  • קרצוף נמרץ עלול לגרות את העור, ולהוביל להתפרצויות נוספות. כאשר נעשה שימוש בחומרי ניקוי ופילינג, יש לעסות את העור עם מוצרים אלה בעדינות.
  • ניקוי יותר מפעמיים ביום יכול להסיר מהעור שלכם את השמנים הטבעיים שלו, להוביל אותו לייצר עוד יותר שמן כמנגנון מפצה, ובכך לגרום ליותר פצעונים – לכן, ניקוי עמוק יותר כמו פילינג, יש לבצע פעמיים בשבוע בממוצע.
  • הרחיקו את הידיים מהפנים – נגיעה בפנים עלולה להעביר לכלוך וחיידקים, ולהוביל לנקבוביות סתומות.


מרכיבים קוסמטיים מועילים למניעת אקנה
אמנם יש אינספור מוצרים בשוק, אך הידיעה אילו מרכיבים לחפש יכולה לפשט את חווית הקנייה ולהוביל לתוצאות טובות יותר.חומצה סליצילית מצוינת לקילוף ולשחרור נקבוביות. החומר יעיל במיוחד עבור אנשים עם עור שמן.
  • בנזואיל פרוקסיד הוא חומר אנטי-מיקרוביאלי שהורג חיידקים שעלולים לגרום לאקנה. הוא שימושי במניעת פצעונים ובטיפול בפצעונים קיימים.
  • ניאצינמיד, סוג של ויטמין B3, יכול להפחית דלקת ולאזן את ייצור השמן, מה שהופך אותו לתוספת ראויה לשגרת הטיפוח שלכם.
  • חומצה היאלורונית היא חומר לחות ששומר על לחות העור מבלי להפוך אותו לשומני.
  • חומצות אלפא הידרוקסי (AHA) אלו חומצות טבעיות המצויות בפירות ובחלב. הן עוזרות לקלף את העור ומונעות הצטברות עור מת.
  • שמן עץ התה הוא חומר חיטוי טבעי שיכול להיות יעיל בטיפול בהתפרצויות ומניעת הצטברות חיידקים על העור.

בעוד שהמבנה הגנטי והתנודות ההורמונליות של האדם יכולים לשחק תפקיד בהתפתחות אקנה, שמירה על משטר טיפוח המותאם לצרכים הספציפיים יכולה לעשות הבדל גדול. בחרו מוצרים עם מרכיבים למלחמה באקנה, יש לכם הרבה כאלה באתר https://www.galshemesh.co.il ועם הקפדה נכונה תוכלו לשמור על העור שלכם נקי.

הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה